Aller au contenu

Page:Reveille-matin des François, 1574.djvu/341

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
135
D I A L O G V EI I.

ſoulagement de l’Egliſe Françoiſe qu’à la ruine & ſubuerſion de la liberté des Polonois, ſi Dieu n’a bien grand pitié d’eux : ayant, dis-ie, receu ces nouuelles, ſon ambition luy cõmandant de ſe haſ‍ter à porter la couronne : il ouyt lors plus volontiers parler de paix qu’auparauant. Et ayant fait ſortir les deputez de la Rochelle pour parlementer, Il receut lors de leurs mains le 25 de Iuin leurs articles & leurs demandes qu’il enuoya incontinẽt par deuers Charles le tyran.
Toſ‍t apres l’armee de l’ẽnemy qui ne cerchoit que le repos toute haraſ‍ſee d’auoir eſ‍té ſi ſouuẽt battue & moquee, commença à ſe desbander çà & là. Et auſsi les noſ‍tres à auoir de relaſche plus qu’ils n’euſ‍ſent oſé penſer.
Ie ne te dis pas le nombre de ceux qui ont eſ‍té tuez du coſ‍té de l’ennemy : il paſ‍ſe plus de huic‍t mille. Ie ne te nõme pas auſsi les principaux d’entre eux qui y’ont eſ‍té tuez ou bleſ‍ſez pource que le diſcours qui ẽ eſ‍t imprimé en nõme la plus part.
Seulement ie te diray en paſ‍ſant, qu’vn ſeul boleuard appellé de l’Euangile, contre lequel l’ennemy s’aheurta le cuydant emporter de volee, à fait perdre à vne infinité des ennemis leur meſchante paillarde vie ſans qu’ils ayent rien exploité. C’eſ‍t de là d’où fut tiré vn coup de couleurine qui tua le duc d’Aumale derriere vn gabion. c’eſ‍t de là où l’eſpee vierge du Perõ ſe retirãt des trẽchees le iour qu’õ batit ce bouleuard de 40 canons fut bleſ‍ſé au dos qu’il luy auoit tourné : c’eſ‍t ce bouleuard que les Princes accompagnez de la

Nobleſ‍ſe allerẽt aſ‍ſaillir le ſeptieme d’Aouſ‍t

i.iiii.