Page:Rutebeuf - Oeuvres complètes, recueillies par Jubinal, tome I, 1839.djvu/410

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
378
NOTES

donnèrent conseil au Roy, que il retournât en France. Au conseil se consenti li Roys, et laissa avec le cardinal grant plenté de chevaliers à ses propres despens pour le secours de la Terre-Sainte. Il establi en le cité d’Acre un sien preu chevalier, et hardi aux armes, en son lieu, que on appeloit Gefroy de Sergines, et comanda que tout li obéissent comme à seigneur. Li quels Gefroy se contint moult loyalment et moult sagement jusques à tant que il trespassa de cest siècle. »

La continuation de Guillaume de Tyr confirme ce fait de la manière suivante (voyez page 635, B. Collection des anciens écrivains, par dom Martenne) : « Après le jor de saint Marc, mut le Roi et la Roïne d’Acre, et sa gent por aler outre-mer, et laissa à monseignor Gieffroi de Sergines, séneschal du roiaume, .c. chevaliers por le roiaume de Surie garder. »

Le même recueil nous apprend qu’en 1259, après la mort de Johan d’Hibélin, sire d’Arsur et baillis du roiaume de Jérusalem, son successeur fut Geoffroy de Sergines, qui tint mult grant justice et fist pendre mult de larrons et de murdier.

Devenu bailli du royaume de Jérusalem, Geoffroy de Sergines non-seulement y établit une excellente administration et y fit sévèrement régner les lois, mais encore ne laissa aucune trêve ni repos aux infidèles, qu’il battit souvent. Son courage ne put cependant le soustraire à quelques revers partiels. Ainsi, par exemple, nous trouvons ce qui suit dans la continuation de Guillaume de Tyr : « A m. cc. lxiii, Bondocdar, qui avoit occis le soudan de Babylone et s’estoit fait soudan d’Égypte, vint devant Acre le xive jour d’avril, et le xive jor d’avril corurent jusques as portes d’Acre, dont la cité fu en grant péril, et i fu navré (blessé) li baillis, misires Giefroi de Sergines, et mult d’autres chevaliers et serjans, dont plusors en morurent. »

En 1266, malgré le secours d’Erard de Valéri, d’Erard de Nanteuil, de Hugues de Lusignan, bailli de Chypre, qui vinrent à Acre au mois d’août à bele compaignie de gens d’armes, les chrétiens éprouvèrent de grandes pertes dans