Page:Sagard - Le Grand voyage du pays des Hurons (Avec un dictionnaire de la langue huronne), Librairie Tross, 1865.djvu/265

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
— 227 —

main de l’homme n’y pourroit rien adiouster : le dessus sembloit vn couuercle à lexiue, et le dedans estoit departy en deux ou trois estages, au plus haut desquels les Castors se tiennent ordinairement, entant qu’ils craignent l’inondation et la pluye.

La chasse du Castor se faict ordinairement en hyuer, pour ce principalement qu’il se tient dans sa Cabane, et que son poil tient en cette saison là, et vaut fort peu en esté. Les Sauuages voulans donc prendre le Castor, ils occupent premierement tous les passages par où il se peut eschaper, puis percent la glace du lac gelé, à322||l’endroict de sa Cabane, puis l’vn d’eux met le bras dans le trou, attendant sa venuë, tandis qu’vn autre va par-dessus cette glace frappant avec vn baston sur icelle, pour l’estonner et faire retourner à son giste ; lors il faut estre habile à le prendre au collet ; car si on le happe par quelque endroict où il puisse mordre, il fera vne mauuaîse blesseure. Ils le prennent aussi en esté, en tendant des filets auec des pieux fichez dans l’eau, dans lesquels, sortans de leurs Cabanes, ils sont pris et tuez, puis mangez fraiz ou boucanez, à la volonté des Sauuages. La chair ou poisson, comme on voudra l’appeller, m’en sembloit tres-bonne, particulierement la queue, de laquelle les Sauuages font estat comme d’vn manger tres-excellent, comme de faict elle l’est, et les pattes aussi. Pour la peau ils la passent assez bien, comme toutes autres, qu’ils traitent par apres aux François, ou s’en seruent à se couurir ; et des quatre grandes dents ils en polissent leurs escuelles, qu’ils font auec des nœuds de bois.

Ils ont aussi des Rats musquez, appelez Ondathra,