Aller au contenu

Page:Testament de Jacques de Batencourt, 11 août 1652.pdf/2

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

et habitz a son usage qui sont dans la chambre qu’il occupe en lad[ite] communaulté.

Item, donne et legue aux pauvres honteux de ladite parroisse, la somme de trante deux livres ou environ qui sont entre les mains de Monsieur Caillot prestre de ladite communaulté.

Item veult et ordonne que tout le linge qui se trouvera dans sa chambre, a luy appartenant, soit par son executeur distribués aux pauvres honteux de ladite parroisse, a ceulx qu’il jugera en avoir plus de besoingz, excepté ses rabatz[1], manchettes et coiffes de nuict qu’il entend demeurer a ladite communaulté.

Item veult et ordonne que les deux aubes fourrées et deuz surplis qui sont dans le mesme pacquet de linge soient envoyéz après son decedz en leglise parrochialle de St Saturnyn des Autieux[2] dioceze de Rouen en Normandye, pour servir a la fabricque.

Et pour executer et accomplir le present son testament, il a esleu et eslict M[essi]re Francois Wiart prestre soubz economme de lad[it]e communaulté qu’il prye en vouloir prendre la peyne, se dessaisissant entre ses mains de ses biens, voulant qu’il en demeure saisy et soubzmect lexamen du compte de l’execution testamentaire – s’il en convenoit rendre – soubz le sel de la preveausté de Paris. Revocquant par luy, tous autres testamens et codicilles qu’il pourroit avoir faictz auparavant, cestuy auq[ue]l il s’arreste comme estant sa der[ni]ere volonté qu’il veult sortir son effect. Ce faict, daté et nomant par led[it] testateur ausdictz notaire et a luy par lequel d’iceux l’autre present leu et releu qu’il a dit bien scavoir et entendre, en une seconde chambre appellée la chambre St Charles, deppendante de lad[ite] communaulté. L’an gbic[3] cinq[uan]te deux le unziesme jour d’aoust après midy et a ledit S[ieu]r testateur signé.


J[acques] de Bathemcourt

De Sainct Jean

[Christophe] Chalon

  1. rabatz : pièce d’étoffe empesée cachant l’échancrure du col de la soutane, comme une bavette.
  2. L’église Saint-Saturnin à Les Authieux-sur-le-Port-Saint-Ouen : Les Authieux était le lieu d’un relai postal, c’est-à-dire une poste à chevaux sur la voie Paris-Rouen.
  3. gbic = chiffres romains xvic = 16 fois 100 = 1600