Page:Urfé - L’Astrée, Quatrième partie, 1632.djvu/22

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

repris ses forces, et luy avoit fait recognoistre qu’elle n’estoit pas si coulpable qu’en l’excez de son desplaisir elle l’avoit jugée. Outre que les tesmoignages que Silvie avoit tousjours si sagement rendus de sa compagne, lors que Galathée luy en avoit parlé, n’avoient pas eu peu de force à descharger Leonide de la fuitte de Celadon.

Mais ce qui tout à fait luy fit oublier toutes les occasions quelle avoit eues d’estre en colere contre cette nymphe, ce fut la mort de Clidaman, et l’entreprise de Polemas, qui se vouloit emparer et de sa personne et de ses Estats parce que les grandes passions ont cela de propre d’envelopper en elles les moindres desplaisirs, de telle sorte que nostre ame mesme n’y replie pas sa pensée pour les considerer. Et la Nymphe estoit tellement offensée contre la hardiesse et la trahison de Polemas, que toutes choses luy eussent esté douces, pourveu qu’à son gré elle l’en eust peu faire chastier, monstrant bien par ce ressentiment combien un courage genereux peut difficilement supporter une indigne violence.

Et voyez comme le Ciel se mocque de la finesse des hommes, et avec quelle facilité il change le conseil des plus rusez à leur dommage, puis que l’artifice dont Polemas avoit usé à ruiner [9/10] Lindamor auprés de Galathée, venant à estre descouvert, fut cause qu’elle l’ayma davantage; et la temeraire entreprise sur laquelle il avoit jetté les fondemens de sa future grandeur, qu’il desseignoit d’eslever