Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 3.djvu/175

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

terre qui a non Wistrafort[1]. Cele regions est es darrenes parties de lor roiaume, entre occident et septentrion, vers la fin de Bretaigne, droitement encontre bise. Li poples et li prince de cele contrée ne lor voloient obeir, ne estre en lor subjection. Toutesvoies, quant il les orent dontez et souzmis, il retornerent en lor païs et reçurent lor frere que li empereres lor ot rendu. Mes assez tost après ce que il furent retorné, li fil le roi Godefroi qui devant els ot regné, et plusor de nobles homes de Danemarche, qui en autres païs estoient en essil, lor apareillierent bataille. À la partie des ii rois se tint li communs du pople de tout le roiaume et granz nombres d’autres genz qui à els aplovoient de toutes parz. Batailles firent et les chacierent asez legierement hors du roiaume.

Li Mor d’Espaigne, qui l’isle de Corse avoient prehée et degastée, s’en retornoient par mer. Mes Hirmingaires, li cuens de Spolitaine, lor basti agaiz à un destroit[2], si prist viii de lor vaissaus, dedenz trova vc Corsiens et plus que il enmenoient pris. Après avint que li Mor, qui ceste honte et cest domache vorrent vencher, s’assemblerent et entrerent en Toscane. Une cité qui a non Cencelles[3], degasterent, et une autre en la

  1. Ad Westarfoldam (Éginhard). D’après Pertz, Mon. Germ. hist., Scriptores, t. I, p. 200, note 77, ce serait la partie sud-ouest de la presqu’île du Jutland qui serait ainsi désignée.
  2. La phrase d’Éginhard n’a pas été bien traduite : « Irmingarius, comes Emporitanus, in Majorica insidias posuit. » Ermangaire était donc comte d’Ampurias (auj. Espagne, dépendance de La Escala, prov. et cant. de Girone, au sud du golfe de Rosas) et c’est dans l’île de Majorque qu’il établit son embuscade.
  3. Centumcellas, auj. Civita-Vecchia, Italie, prov. de Rome, ch.-l. de district.