Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 3.djvu/232

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

de la misericorde et de l’indulgence des pechiez qui là fu establie ; car li prelat qui là furent establirent ce pardon, que quicunques vendroit à ce Lendit, au tens que nous avons nomé, pour aourer les saintes reliques, pour quoi il fust confés et repentanz de ses pechiez, que les ii parties de la penitence de ses pechiez li seroit relaschié, de quelque pechié que ce fust, et plus encore, que il pooit faire parçoniers du fruit de sa voie sa fame et ses amis, pour quoi qu’il fussent, en tel point que il le peussent avoir. Et ce, sentirent et establirent tuit li prelat qui là furent, arcevesque, evesque et abbé ; des quiex li non sont ci mis.

Premierement,[1]li apostoles Leons ; Turpins, arcevesques de Rains ; Justins, arcevesques de Lyons ; Jehans, arcevesques de …[2] ; Arnous, arcevesques de Tors ; Pierres, arcevesques de Melan ; Hors, arcevesques de Ravane ; Theodores, arcevesques de Panthapole en Libbe ; Naimberz, arcevesques de Sanz ; Goberz, arcevesques de Boorges ; Erimouz, arcevesques de Rouan ; Achillas, arcevesques d’Alixandre ; Theophiles, patriarches d’Anthioche ; Wiberz, evesques de Saintes ; Girberz, evesques d’Orliens ; Jehans, evesques d’Avroes[3] ; Gitroiz, evesques

  1. La liste des archevêques, évêques et abbés est absolument fantaisiste, comme l’a prouvé le P. Le Cointe dans ses Annales ecclesiastici Francorum, t. VI, p. 730-732.
  2. Le nom est en blanc dans le manuscrit. P. Paris, dans son édition in-8o, t. II, p. 202, donne : « Justin, arcevesque de Mont-Laon ; Johan, arcevesque de Lyon. » Le royal ms. 16 G VI, fol. 161 vo, donne : « Jehans, archevesques de Treves. » On a dans le lat. 12710, fol. 4 vo : « Justinus Laudugnensis episcopus, Johannes Ludugnensis archiepiscopus. » Il faudrait donc : Justins, evesques de Laon ; Jehans, arcevesques de Lyon.
  3. D’Evreues (Brit. Mus. royal ms., 16 G VI, fol. 161 vo).