Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 6.djvu/176

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

de cui non la terre fu dite Bretagne[1]. Hunfroiz qui fu li VIImes après celui Guillaume conquist Puille[2]. Roberz Guicharz[3] ses fiuz conquist après Kalabre. Boamonz[4] ses fiuz conquist Sezile et la sozmist à sa segneurie.

[5]Au tens le roi Herri qui fu fiuz le bon roi Robert, tierz de la darreene generation, avint que cil rois Herris envoia ses messages à l’empereor Herri[6] pour confermer pais et aliances ensemble, selonc l’anciene costume. Quant li message orent la besoigne pour quoi il i estoient alé fornie, il entendirent que li emperees devoit lever le corps saint Denis que on avoit trové en la cité de Raineborc, en l’abbaïe Saint Ermantran[7] le martyr, si com on li fesoit entendant. Lors li distrent li message que il mesprenoit vers leur segneur le roi de France, à cui il avoit aliances fermées, quant il voloit tel chose faire contre le roi et le roiaume, et que bien se deust soffrir[8] de ce jusques atant que il fust plainement certains, savoir mon se ce estoit li cors

  1. De cui non la terre fu dite Bretagne a été ajouté par Primat.
  2. Ce fut en 1030 que Humfroy, fils de Tancrède de Hauteville alla en Italie avec ses deux frères, Guillaume Bras de Fer et Drogon.
  3. Robert de Hauteville, surtout connu sous le nom de Robert Guiscard, était le fils aîné du second mariage de Tancrède de Hauteville avec Fransenda. Il vint en Italie au début de l’année 1047.
  4. Boemond Ier était fils de Robert Guiscard et d’Alberada di Buon Albergo, sœur d’un seigneur normand habitant la Pouille. Né entre 1052 et 1060, il fut l’un des chefs de la première Croisade.
  5. Rigord, Gesta Philippi Augusti, § 39. Voir pour la fin de ce chapitre le t. V des Grandes Chroniques, p. 59 à 69.
  6. Henri III (1039-1056), fils de Conrad II le Salique.
  7. Abbaye de Saint-Emméran, près de Ratisbonne.
  8. Se deust soffrir, se dut abstenir.