Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 7.djvu/39

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

princes du royaume de France, et avoit ja le roy Loys xxxvi anz d’aage.

En yce roy retorna la ligniée du grant Charlemaine, qui fu emperere et roy de France, qui estoit faillie par vii generacions, car il fu estrait de la lignie Charlemaine[1], de par sa mere, si comme nous orrons ci après.

[2]Les François, si comme il apparut au commencement des gestes des roys de France, pristrent naissance des Troiens[3] et establirent leur regne en France. En l’an de l’Incarnacion Nostre Seigneur CCCC IIIIxx et IIII anz, regna le roy Childeric descendu des Troiens, qui prist la cité de Treves ; et regna après li, Clodovée son filz qui tint le royaume de France en force et en vigueur, et l’escrut jusques au mont de Piraine qui fait l’entrée de la terre d’Arragon. Icil Clodovée reçut la grâce du saint baptesme par la main saint Remy, l’arcevesque de Rains, avec touz ses sougiez et tout son linage, et regnerent li et ses hoirs, beneureusement ou royaume de France jusques en l’an de l’Incarnacion Nostre Seigneur VIIc et L, excepté que par IIIIxx et VIII ans dès le temps Clodovée[4], le roy mari sainte Bauteult et fil[5] le grant roy Dagoubert, que pour ce que

  1. Voir (Grandes Chroniques, t. V, p. 1, note 2) ce que nous avons déjà dit au sujet de ce rattachement à la dynastie capétienne à la dynastie carolingienne.
  2. Cf. Vincent de Beauvais, Bibliotheca mundi, Douai, 1624, t. IV, p. 1275-1276.
  3. Grandes Chroniques, t. I, chap. i.
  4. Clovis II.
  5. Les mss fr. 2813, 17270, 17271, donnent par erreur « fille ». Nous avons corrigé d’après le royal ms. 16 G VI, fol. 385, du Brit. Mus.