Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 8.djvu/197

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.


XV.
Comment le roy d’Escose fu pris et amené au roy d’Angleterre. Et parle après de pluseurs incidences[1].

Après, en l’an de grâce ensuivant, mil CC IIIIxx et XVI, les Escos, au roy de France aliez, envahirent le royaume d’Angleterre et degasterent. Aussi comme il s’en revenoient d’iceli envaïssement, Jehan leur roy[2] tray d’aucuns fu pris et au roy d’Angleterre envoié.

Et en ycest an ensement, Aufour et Ferrant, filz Blanche, fille du saint roy Loys de France, et [de] Ferrant, l’ainsné filz au roy de Castelle, de lonc temps mort, qui du droit de la dignité royal et de excellence à eulz deue, par Aufour[3] leur aieul, estoient du tout en tout privez et degetez, et pour ce en France estoient aussi comme essilliez ; quant il entendirent du roy[4] leur oncle qui mort estoit, si pristrent leur erre et requistrent et envaïrent Espaigne, et firent convenances à Jaques le roy d’Arragon[5]. Et lors, par l’aide de lui et de son frere Pierre, et ensement du filz Jehan

  1. Guillaume de Nangis, Chronique latine, dans Rec. des Hist. des Gaules et de la France, t. XX, p. 577. Cf. éd. Géraud, t. I, p. 292-293.
  2. Ce roi d’Écosse est Jean Bailleul ou Baillol qui, obligé de se rendre à Édouard Ier, le 24 juin 1296, après la bataille de Dunbar, renonça au trône d’Écosse par l’acte de Kincardin (2 juillet 1296), fut envoyé à la tour de Londres, puis se retira en France, où il mourut en 1305.
  3. Alphonse X, roi de Castille.
  4. Latin : « regis Sancionis ». Sanche IV, fils d’Alphonse X.
  5. Jacques II, roi d’Aragon, fils de Pierre III et de Constance.