Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 8.djvu/265

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

les quelles choses furent confessées et tesmoigniées par le serement dudit varlet qui estoit avec ledit convers quant ces choses li avindrent. Et faillut que le dit convers fust despouillié de la robe qu’il avoit vestue, tant puoit, et qu’il fust revestu de l’une des robes aus autres freres.

[1]Et en ce meismes an, Guillaume[2], le filz au conte de Haynaut, et Gui[3] evesque de Traiette son aieul[4], furent desconfiz des Flamens, lesquiex avoient occupé une grant partie de Gerlande[5] ; et fu ledit evesque pris et le dit Guillaume se sauva en i chastel.


LV.
Du conte de Flandres et de son filz qui furent menez en Flandres[6].

Et en cest an ensement, Gui le conte de Flandres

  1. Continuation de la Chronique latine de Guillaume de Nangis, éd. Géraud, t. I, p. 340. Cf. Rec. des Hist. des Gaules et de la France, t. XX, p. 589, et Mémoires de la Soc. de l’histoire de Paris et de l’Île-de-France, t. XXIII, p. 254.
  2. Guillaume d’Avesnes, dit le Bon, comte de Hainaut et de Hollande, fils de Jean II d’Avesnes, comte de Hainaut, et de Philippine de Luxembourg, succéda à son père le 11 septembre 1304 et mourut le 7 juin 1337.
  3. Gui d’Avesnes, fils de Jean Ier d’Avesnes et d’Alix, fille de Florent, comte de Hollande, nommé évêque d’Utrecht le 25 février 1302, mourut le 29 mai 1317. Les Annales Gandenses, éd. Funck-Brentano, p. 56-57, placent cette expédition de Gui d’Avesnes en Zélande, en 1304, « circa finem Martii vel principium Aprilis ».
  4. « Patruus » (G. de Nangis).
  5. Gerlande, Zélande.
  6. Continuation de la Chronique latine de Guillaume de Nan-