Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 8.djvu/86

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

plie et confermée par Yvon l’evesque de Chartres, en laquelle il estoit contenu que l’arcevesque de Reins ne se doit entremettre du coronnement au roy de France de nulle riens hors de sa province. Si fu respondu de par le roy de France à l’arcevesque, que à tort et sanz cause il se plaignoit, car la chapelle le roy qui est à Paris où la royne fu coronnée est exempte et n’est de riens en sa jurisdiccion.


XXI.
De la mort Ferrant d’Espaigne[1].

Celle année meismes, mourut Ferrant l’ainsné filz au roy de Castelle[2]. Cil Ferrant avoit espousée Blanche fille au roy Loys[3] en tel forme et en tel maniere que se Blanche avoit hoir du filz au roy d’Espaigne, que le royaume venroit après la mort du pere et de l’aïeul aus enfanz de la dicte Blanche entierement. Quant Ferrant fu mort, Blanche sa femme demoura veuve atout ii enfans que elle ot de lui, Ferrant et Alphons, qui

    1108 à propos du sacre de Louis VI le Gros qui avait eu lieu à Orléans. Cf. Grandes Chroniques, t. V, p. 145-148.

  1. Guillaume de Nangis, Gesta Philippi regis Franciæ, dans Rec. des Hist. des Gaules et de la France, t. XX, p. 496-500. Cf. Chronique de Primat (Ibid., t. XXIII, p. 91 à 93), dont le texte est plus conforme au texte latin de G. de Nangis que celui des Grandes Chroniques qui ont supprimé plusieurs passages.
  2. Don Fernando de la Cerda, fils aîné d’Alphonse X, roi de Castille, mourut au mois d’août 1275, pendant une expédition contre les Maures (Langlois, op. cit., p. 100).
  3. Saint Louis. Le mariage entre Blanche et don Fernando, arrêté dès 1266, ne fut conclu qu’en 1269 (Lenain de Tillemont, Vie de saint Louis, t. V, p. 94-99).