Page:Les voyages advantureux de Fernand Mendez Pinto.djvu/150

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
132
Voyages Aduentureux

leſquels en eſtoient ſi ambitieux qu’ils ſe faiſoient vne guerre continuelle les vns aux autres, chacun d’eux taſchant de s’en faire maiſtre, meſme que l’vn d’eux nommé Raiahitau auoit dans la baſſe-court de ſa maiſon, en des pots ſous terre pleins iuſqu’au goulet, ſix cens bars d’or en poudre, comme celuy de Menancabo de l’Iſle de Samatra, & que ſi trois cens hommes de noſtre nation l’alloient attaquer auec les harquebuziers, qu’indubitablement ils s’en feroient maiſtres ; ioint qu’en vn autre de ces villages nommé Buaquirim, il y auoit vne carriere, de laquelle on tiroit vne grande quantité de fins diamans, d’vne vieille roche, & de plus grand prix que ceux de Laue, & de Taniampura en l’Iſle de Iaoa. Antonio de Faria leur ayant demandé là-deſſus pluſieurs autres particularitez, ils luy firent vn recit de la fertilité du pays, qui eſtoit à mont cette riuiere, auſſi propre à ſouhaitter, que facile & de peu de fraiz à conquérir.




Noſtre partement pour aller en l’Iſle d’Ainan, où nous auions eu nouuelles qu’eſtoit le Corsaire Coia Acem, & de ce qui nous arriva en ce voyage.


Chapitre XL.



Estans partis de cette riuiere de Pullo Cambim, nous nauigeaſmes le long de la coſte du Royaume de Champaa, iuſques à vn havre nommé Saleyiacau dix-ſept lieuës en à mont, vers le Nord, dans lequel nous entraſmes. Or pource qu’il n’y auoit là rien à gaigner, nous ſortiſmes de ce lieu preſqu’à Soleil couché, ſans faire autre choſe, que voir & compter les bourgs, qui eſtoient le long du bord de l’eau, leſquels eſtoient au nombre de ſix, cinq deſquels eſtoient petits comme des villages, & en l’autre paroiſſoient plus de mille maiſons enuironnées d’arbres fort hauts, & de quantité de riuieres d’eau douce, qui deſcendoient d’vne montagne qui eſtoit du coſté du Sud, en forme de muraille. Nous n’y vouluſmes monter alors pour voir la ville, craignans de faire