Page:Li estoires de chiaus qui conquisent Constantinople - Robert de Clari.djvu/55

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée
55
LI ESTOIRES DE COUSTANTINOBLE.

chou, si vienent à Morchofles, si l’acueilient moult à liounir et à blasmer de chou qu’il avoit Tenseingne de l’empire et FAnsconne perdue, et de chou qu’il leur avoit fait acroire qu’il avoit les Franchois desconfis-, et quant Morchofles oï chou, si se rescoust le plus bêlement qu’il peut, si commencha à dire : « Or ne vous esmaies mie, car je leur vendrai moult kier, et « moult bien me vengerai d’aus. »

I203

près, avint que tout li Franchois et tout li Venicien convention entre les Croisés et les Véni s’assanlerent pour prendre consel entr’aus, comment il ouverroient, et que il feroient, et de qui il porroient faire empereur, s’il avoient le chité prise, tant qu’il eswarderent entr’aus que on prendroit x. Franchois des plus preudhommes de i’ost, et x. Venicien ensement des plus preudhommes que on i saroit ; et chou que chil xx, en atierroient seroit tenu, et par si que, se li empereres estoit des Franchois, que li patriarches seroit des Veniciens. Et atira on que chis qui seroit empereres aroit le quarte partie de l’empire et le quarte part de le chité en son demaine, et les autres iij .

parties partiroit on, si que li Venicien en aroient le moitié et li pèlerin l’autre, et tout tenroiton de l’empereur ^^ Quant il eurent tout chou atiré, après si fist on jurer seur sains à tous chiaus de I’ost que les waains d’or et d’argent et de nuef drap, à le vaillanche de v. sols et de plus, aporteroient tout à I’ost à droite partie hors euxtuis et viande, et que il à femme forche ne feroient, ne ne despouilleroient de drap que ele eust vestu ; car qui en esteroit atains, il seroit destruis. Et se leur fist on jurer seur sains, que il main ne meteroient seur moine, ne seur clerc, ne seur prestre, s’il n’estoit en deffense, ne qu’il ne froisseroient église, ne moustier ^^^, .

tiens pour lepartag

de l’Empire.

(Villeh., CI.)

près, quant tout chou fu fait, si fu li Nœux passés, Les croisés se prépasi fu près de l’entrée du quaresme, et li Venicien et ’^""(ViiLh^’cn.)

li Franchois se rapareillerent et ratornerent leur nés ; si fisent U Venicien refaire les pons de leur m mars (vers le)

nés, et li Franchois fisent faire uns autres engiens que on