Page:Pastoret - Ordonnances des rois de France de la troisième race, tome 15.djvu/186

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

DE LA TROISIÈME RACE. 10J

ample déclaration desditz privilèges cy-dessus transcrips, leur octroya ses autres làçtrçs patentes, desquelles aussi la teneur sensuyt : Charles, par la grâce de Dieu, Roy de France, à tous ceulx qui ces présentes lectres verront, salut. Les bourgeois, manans et habitans de la ville et forsbourgs d Orléans, nous ont fait exposer que en l’an mil cccc vingt et neuf, ou moys de janvier ou environ, par autres nos lettres et pour les causes dedans contenues, nous avons exemptés et affranchis lesdits bourgeois, manans et habitans de la ville et forsbourgs d’Orleans, de toutes tailles, aides, &c. (a)

Desquelz privileiges et interprétation d’iceulx, lesdits supplians, qui bien lauroient desservy envers nostredit feu seigneur et pere et ndfcs , ont depuis continuellement joy et usé paisiblement jusques au trespas de nostredit feu seigneur et pere, tantost après lequel il* se sont tractz a pardevers nous, en nous requerans humblement que, considérées les grans pertes et travaulx, charges et dommaiges qu’ilz ont euz et portez, et la Notes.

de ce Recueil : elles sont du 16 janvier 1429. qui sont au registre 198 du Trésor des On les trouve aussi vidiinées dans celles de chartes. Ce registre fournit quelques varia* Louis XI du mois de septembre 14<51 , tions, dont voici les principales : Ordonnances des Rois de France, tome XIII. Registre du Trésor des chartes. Page 144, lig. 6, d’iceulx se seroient d’icelle se soyent. 14, parts pays.

2j, la garde la garder.

Page 143, ftg. 3, de traict ilz aient esté et sont.. de tret.... ilz aient et soient. 10, serment et servent et

16, le temps ou temps.

17, louer ou loier et.

201 despens despenses.

30, nostre court de parlement noz parlemens. t

(a) Ces lettres sont imprimées page 2ji du mois de septembre i4^i, qui sont au re-XIII .* volume de ce Recueil. Elles se trouvent gistre 198 du Trésor des chartes , lequel aussi vidimées dans celles de Louis XI du fournit les variations suivantes ^ Ordonnances des Rois de France, tonte XIII. Registre du Trésor des chartes. Page 231, lig. p, mandemens de nous mandemens de gens. io, joy joy et usé.

13, paroissiens perrochiens.

18, d’icelluy de non d’ycellui non. 20, remonstrer requerans que remonstrer que en. 23, chacune en chacune.

26, les causes pour les causes et consideracions pour. 30, supplians exposans.

34, sont ou seroient demourans. . . . sont demourans. 36, autres lettres et que le contiennent icelles lettres. Si donnons.. . autres lettres. Si donnons. Page 232, lig. 3, faict et gouvernement de fait de. Louis XI,

à Estrechy,

Septembre

1461.

a.® Suite

de» Lettres

de

Louis XI.

  • traiz.