Page:Pastoret - Ordonnances des rois de France de la troisième race, tome 18.djvu/109

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

Louis XI,

au Bois-

Mnlesherbes,

le i o Août

»47 4-

Louis XI,

à Milly

en Gàtinois,

Août 1474-

Charles VI,

à Paris,

Juillet 1399.

44 Ordonnances des Rois de France

escriptures et diligences, et sur ce en besoigner plusieurs personnes en maintes maniérés qu’il conviendra promptement payer, et leur faire taxations, nous, pour ces causes, nous avons donné et donnons par cesdictes présentes po~ voir et auctorité de faire lesdictes taxacions à telles personnes par tant de foiz et de telles sommes que adviserez pour ce estre à faire , pourveu toutesvoies que cesdictes taxacions ensemble n’excederont point la somme de deux cens livres tournois ; de ce faire vous donnons povoir, et mandons et commandons à tous nos amés justiciers , officiers et subgects, que à vous en ce faisant obéissent et entendent diligemment, prestent et donnent conseil, confort, aide et prisons, se mestier est et requis en sont. Donné au Bois-Malesherbes, le dixiesme jour de Aoust, l’an de grâce mil ïùjc soixante-quatorze , et de nostre regne le quator^iesme. (a) Statuts des Tailleurs de Rouen.

LOYS, par la grâce de Dieu, Roy de France ; sçavoir faisons à tous presens et advenir, que, de la partie des gardes, maistres et maistresses de taillanderie (b) en la ville et banlieue de Rouen , nous ont esté présentées les lectres patentes de feu nostre ayeul Charles, Roy de France, que Dieu absoille, touchans certaines ordonnances faictes sur le faict dudict mestier, par lui confermez et approuvez avecques certaines addicions, declaracions, clarification et interpretacion d’aucuns articles contenus esdictes ordonnances, advisez par les maistres et gardes dudict mestier, et consentiz et accordez par nostre bailly de Rouen ou son lieutenant, à ce presens, et appelez noz advocatz et procureur audict lieu , desquelles ordonnances, additions, clarificacion et interpretacion , la teneur s’ensuit : Charles, par la grâce de Dieu, Roy de France ; sçavoir faisons à tous presens et advenir, nous avoir receu certaines lectres desquelles la teneur s’ensuit :

A tous ceulx qui ces présentes lectres verront ou orront, Hue, sire de Doncquerres, chevalier, chambellan du Roi, nostre sire, et son bailly de Rouen, salut. &c. (c)

( On lit ensuite dans les lettres de Louis XI : ) A tous ceulx qui ces présentes lectres verront, Jacques de Croismare, lieutenant général de noble homme Jehan de Montespedon, escuyer, sieur de Beauvoir et de laFage, conseiller chambellan du Roy, nostredict seigneur, et son bailly de Rouen, salut. Comme les gardes, maistres et maistresses du mestier de taillanderie en la ville et banlieue de Rouen nous aient exposé Notes.

(a) Très, des ch., reg. 2o4, pièce 108. villa Rothomagensis, gallice TAILLANDIERS. (b) Le titre latin du Trésor des chartes est : On les appelle tailleurs et couturiers dans les Statuta et Ordinationes ministerii [du métier] lettres de Charles VI que celles-ci confirment. sarcinatorum seu sutorum et sartorum [raccom- (c) Voir, pour les lettres de Charles VI, modeurs de hardes, couturiers , tailleurs ] notre tome VIII, pag. jjy et suiv.