Page:Rabelais - Gargantua, Juste, Lyon, 1535.djvu/27

La bibliothèque libre.
Cette page a été validée par deux contributeurs.

pour les agueillettes quinze cens neuf peaux et demye de chiens. Lors commencza le monde attacher les chausses au pourpoint, et non le pourpoint aux chausses, car c’est chose contre nature, comme amplement a déclaré Olkam sus les Exponibles de M. Haultechaussade.

Pour ses chausses feurent leveez unze cens cinq aulnes, et un tiers d’estamet blanc, et feurent deschicqueteez en forme de columnes strieez, et crenelées par le darrière, affin de n’eschaufer les reins. Et flocquoit par dedans la deschicqueteure, de damas bleu, tant que besoin estoit. Et notez qu’il avoit tresbelles griefves, & bien proportionneez au reste de la nature.

Pour la braguette : feurent leveez seize aulnes un quartier d’icelluy mesmes drap, et feut la forme d’icelle comme d’un arc boutant, bien estachée ioyeusement à deux belles boucles d’or, que prenoyent deux crochetz d’esmail, en un chascun desquelz estoit enchassée une grosse esmeraugde de la grosseur d’une pomme d’orange. Car (ainsi que dict Orpheus libro de lapidibus, et Pline libro ultimo) elle a vertus erective et confortative du membre naturel. L’exiture de la braguette estoyt à la longueur d’une canne, deschicquettée comme les chausses, avecques le damas bleu flottant comme davant. Mais voyans la belle brodeure de canetille, et les plaisans entrelatz d’or-