Page:Rabelais ou imitateur - Le Disciple de Pantagruel, éd. Lacroix 1875.djvu/40

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

que ; mais il la degloutit, dévora et cassa avecq les dens, et l’avalla tout nect sans mascher, avecq les mariniers qui estoient dedans, sans que aulcun se peust jamais saulver.

Mais, après cela, il eut si grand soif, qu’il rencontra ung navire chargé de douze cens tonneaux de vin bastarb et de vin d’Andelousie et de Malvoisie, lesquelz, pour la grand soif qu’il avoit à cause desdictz harencz qu’il avalla le navire et vin, sans qu’il en demourast aulcune chose. Toutesfoys il s’en trouva aulcunement desgousté à cause des ancres qui ne pouvoient passer par dedans ses boyaulx, pour la tortuosité et révolution d’iceulx.

Il avoit pour médecin, quand il estoit mal disposé, ung ramonneur de cheminées, auquel il fist prendre une longue eschelle, et le fist monter et entrer en son ventre par le trou de son cul, avecq sa ratisoire, de laquelle il luy ratissa les boyauk et le ventre, et en descrocha les ancres, les hunes et les mastz qui estoient accrochez en divers lieux de son ventre et de ses boyaulx ; de sorte qu’il monta par dedans son corps et luy sortit par la bouche, après qu’il en eut bien tout descroché, nettoyé et ratissé ; et, pour maladie qu’il eust, il n’avoit jamais d’aultre médecine, ny avoit aultre medecin.

Icelluy Bringuenariiles n’avoit en sadicte navire aulcuns voyles ni aulcuns appareilz pour conduyre sadicte navire par la mer, fors seulement qu’il prenoit les deux pans de sa robe, qu’il