Page:Urfé - L’Astrée, Seconde partie, 1630.djvu/751

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

de la tyrannie de Maxime ? Ah ! meurs, si tu veux que le nom t’en demeure avec raison, et ce que le regret n’a peu faire, que ce fer le fasse maintenant pour laver par ceste acte signalé, la honte d’avoir survescu la liberté d’Eudoxe.

Cest estranger parloit de ceste sorte, et prenant tout transporté de fureur un petit glaive qui luy pendoit à costé de la cuisse, il s’en fust donné sans doute dans l’estomach, si un sien compagnon accourant à temps, ne luy eust retenu le bras qu’il avoit eslevé pour donner un plus grand coup. Mais il advint qu’en luy sauvant la vie il faillit d’avoir la main coupée. Car Ursace se sentant pris, et ayant desja l’esprit occupé de l’opinion de la mort, il le retira si promptement, que sa manche luy eschapa, et la main de celuy qui estoit survenu, coulant tout le long, le tranchant luy fit une grande blesseure, .qui fut cause que ne le pouvant plus retenir de ceste main, et craignant qu’il ne parachevast son cruel dessein, il se jetta sur luy, luy disant : Jamais Ursace ne mourra sans Olimbre.

Grand effect de l’amitié ! à ce nom d’Olimbre, je vis cet homme auparavant si transporté, revenir tout à coup en luy-mesme, et comme s’il fust tombé de quelque lieu bien haut, il sembloit tout estonné de ce qui luy estoit advenu, et de ce qu’il voyoit. En fin, lors qu’il peut reprendre la parole : Amy, dit-il, hé ! quel demon contraire