Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 7.djvu/214

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

glorieus martirs de ce qu’il estoit retorné sain et sauf, et donna à l’eglise le plus riche drap d’or que l’en poist savoir en nulle terre et i paveillon de soie mout bel et mout riche, et commanda qu’il feust mis sus les cors des glorieus martirs aus festes sollempniex.


LXX.
De pluseurs aventures[1].

Celle année que le roy vint d’outre mer, morut l’apostoile Innocent à Npales[2]. Les cardinaus eslurent Alixandre[3] qui fu nez de Compigne[4].

L’année après ensuivant les Frisons s’assamblerent et vindrent à ost contre Guillaume le roi de Romanie et l’ocistrent[5] ; et en ce temps meismes, cil d’Ast[6] firent une grant traïson, quar il viendirent le conte Thomas de Savoie[7] et ceus de Thorin[8], et si estoit leur mestre

  1. Guillaume de Nangis, Vie de saint Louis, dans Rec. des Hist. des Gaules et de la France, t. XX, p. 384, 389, 390-391 ; Chronique latine, t. I, p. 214-245.
  2. Innocent IV mourut à Naples le 7 décembre 1254.
  3. Alexandre IV, neveu de Grégoire IX, élu pape à Naples le 12 décembre 1254, y fut sacré le 20 du même mois.
  4. Alexandre IV naquit à Segni, dans la campagne de Rome, et non à Compiègne. Ce qui causa cette erreur est sans doute une mauvaise lecture de la Vie de saint Louis de Guillaume de Nangis où l’on met : « Alexandres li quars nez de Champaigne », traduisant ainsi le texte latin des Gesta sancti Ludovici et de la Chronique : « Natione Campanus. »
  5. Guillaume II, comte de Hollande, roi des Romains, fut tué en Frise le 28 janvier 1256.
  6. Ast. Asti, Piémont.
  7. Thomas de Savoie est Thomas II, comte de Maurienne, fils de Thomas Ier, comte de Savoie, et de sa seconde femme Mar-
  8. Thorin, Turin.