Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 8.djvu/277

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

conte de Flandres en l’an precedent trespassé, de la prison le roy furent delivrez[1].

[2]Et après ce pape Benedit[3], le c iiiixx et xixe pape, fu pape de Rome Climent le quint[4], lequel, present le roy de France Phelippe le Biau et ses ii freres, Charles conte de Valois et Loys conte d’Evreux, et moult d’autres contes, princes, dux et barons, chevaliers, abbés, evesques et arcevesques et cardinalz, à la cité de Lyons sur le Rosne fu sacré[5] et coronné de dyadème papal. Et lors, pour la très grant multitude de gent qui sus i viex mur estoient assamblez pour ledit pape veoir chevauchier par la cité, le vieil mur chei, dont le bon duc de Bretaigne[6] la mort l’acraventa, dont ce fu pitié, doleur et dommage.

Et en cest an ensement[7], Loys, l’ainsné filz le roy

  1. Les Annales Gandenses, éd. Funck-Brentano, p. 87, nous apprennent que Robert de Béthune et son frère, Gui de Namur, furent délivrés au mois de mai 1305. La mention qui les concerne dans les Grandes Chroniques n’est pas tirée de la Continuation de G. de Nangis.
  2. Dans ce paragraphe, les Grandes Chroniques ont résumé la Continuation de G. de Nangis (Ibid., p. 349-350).
  3. Benoît XI mourut à Pérouse le 7 juillet 1304.
  4. Clément V, auparavant Bertrand de Got, archevêque de Bordeaux, fut élu à Pérouse le 5 juin 1305. Voir, sur son élection, Georges Lizerand, Clément V et Philippe IV le Bel, p. 12 à 42.
  5. Clément V fut sacré à Lyon dans l’église Saint-Just, le 14 novembre 1305, « dominica post festum sancti Martini hiemalis ». Cf. Raynaldi, Annales ecclasiastici, t. IV, p. 397.
  6. Jean II, duc de Bretagne, blessé le 14 novembre par la chute de ce mur, mourut le 16 ou le 18 du même mois. Voir de La Borderie, Histoire de Bretagne, t. III, p. 376 à 378.
  7. « Die jovis post festum sancti Matthæi apostoli » (Continuation de G. de Nangis, p. 349), soit le 23 septembre 1305.