Page:Champlain - Oeuvres de Champlain publiées sous le patronage de l'Université Laval, Tome 2, 1870.djvu/66

La bibliothèque libre.
Cette page a été validée par deux contributeurs.
 Les corrections sont expliquées en page de discussion

ſont baſſes à la coſte, & dans les terres fort hautes. Ils ne ſont ſi plaiſantes ny fertilles que celles du Su, bien qu’elles ſoient plus baſſes.

Voylà au certain tout ce que i’ay veu de cette ditte coſte du Nort.




CHAPITRE XII.


Les ceremonies que font les Sauuages deuant que d’aller à la guerre. Des ſauuages Almouchicois & de leur monſrueuſe forme. Diſcours du ſieur de Preuert de Sainct-Malo ſur la deſcouuerture de la coſte d’Arcadie ; quelles mines il y a, de la bonté & fertilité du pays.



ARriuant à Tadouſac, nous trouuaſmes les ſauuages que nous auions rencontrez en la riuiere des Irocois, qui auoient faict rencontre au premier lac, de trois canots irocois, leſquels ſe battirent contre dix autres de Montaignez, & apportèrent les teſtes des Irocois à Tadouſac, & n’y eut qu’vn Montaignez bleſſé au bras d’vn coup de flèche, lequel ſongeant quelque choſe, il falloit que tous les 10. autres le meiſſent à execution pour le rendre content, croyant auſſi que ſa playe s’en doit mieux porter. Si ce dicft ſauuage meurt, ſes parents vengeront ſa mort ſoit ſur leur nation, ou ſur d’autres, ou bien il faut que les capitaines facent des preſents aux parents du deffunct, affin qu’ils ſoyent contens, ou autrement, comme i’ay dict, ils vſeroient de vengeance, qui eſt vne grande meſchanceté entre eux.