Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 3.djvu/145

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

En cele année celebra li empereres la Nativité Nostre Seigneur à Es la Chapele[1].


III.
De diverses eclipses de soleil et de lune en divers tens, des messages et des presenz le roi de Perse, et puis comment li empereres envoia Bulcart, un des princes de son palais, pour defendre l’isle de Corse contre les Mors et quant il furent desconfit, et puis de Nicethe, un prince l’empereur de Costantinoble, qui amena navie pour gaster Ythalie, et du roi Pepin coment il donerent trives li uns à l’autre, et puis coment li empereres envoia Challot, son fil, contre Godefroi le roi de Danemarche, et puis coment cil Godefroi commença à clorre un païs de murs d’une mer jusques à l’autre.

[2]En la iiii kalende de septembre, de l’année devant trespassée, fu eclipses de lune[3]. Lors estoit li solaus en la xvie partie du signe de la Virge, et la lune en la xvie partie du signe de Poissons. En cele année, droit

  1. « Et la solennité de Pasques », ajoute le royal ms. 16 G VI.
  2. Annales d’Éginhard, année 807.
  3. On a dans le texte d’Éginhard : « iv non. septemb. », ce qui se rapproche plus de la vérité. D’après la chronologie des éclipses de l’Art de vérifier les dates, cette éclipse eut lieu le 1er septembre 806, à dix heures et demie du soir.